Vreme – resurs koga uvek fali

Organizovanje nekog događaja ali i bilo kakav rad traže planiranje vremena. Vreme je samo jedan od četiri resursa koji su nam uvek na raspolaganju. 

Nenadoknadivi resurs

Ta četiri resursa su ljudi, novac, informacije i vreme. Od ova četiri resursa, samo jedan nam je ograničen tako da ne može da se nadoknadi. U idealnoj situaciji uvek možemo da dođemo do još novca da sebi olakšamo deo posla tako što ćemo recimo angažovati još ljudi. Isto tako možemo da uradimo istraživanje i saznamo nove informacije. Ipak, ne možemo da uradimo ništa da dan pred rok koji je dogovoren sa klijentom taj dan produžimo na više od 24 sata.

Kako se ne bismo ponašali kao zec iz Alise u zemlji čuda, važno je da o vremenu vodimo računa i pažljivo ga planiramo. U nastavku pročitajte par saveta za efektivno planiranje vremena.

 

Izgubljeno vreme ne možeš ponovo pronaći.
Bendžamin Frenklin

Kalendari nisu samo promotivni materijal

Da, kalendari ne služe samo za slanje poslovnim partnerima! Često je teško ubediti ljude da koriste kalendar na radnom mestu ali kada prvi put vide efekte i povećaju produktivnost nema potrebe za daljim ubeđivanjem.

Veliki organizacioni kalendar će u mnogome pomoći da podignete produktivnost vašeg rada. U njemu bi trebalo da stoje svi rokovi, odsustva, važni događaji, itd. Ovo olakšava planiranje ljudskih resursa, olakšava planiranje novih događaja (ništa se neće poklopiti sa već zakazanim) i služi kao podsetnik. Za razliku od elektronskih kalendara nema podsetnik, ali je stalno tu, pred očima. Kalendar organizujte sami, a evo kako izgleda u jednoj organizaciji sa kojom sam sarađivao:

IMG_6135

 

Koristite ono što vam je dostupno

Google kalendar, sinhronizovan sa mobilnim telefonom i mejlom je odlična besplatna stvar. Koristite ga kao “nastavak” kalendara koji stoji u kancelariji. Dobrim upravljanjem vašim obavezama u kalendaru lako ćete olakšati sebi vođenje projekata na kojima radite. Recimo novosadski startap Yanadoo olakšava i planiranje vremena, iako ima da ponudi mnogo više. Evernote takođe može da bude zanimljiv timovima.

Vodite računa kako trošite vreme

Da li ste nekada razmišljali kako trošite svoje vreme kada radite? Koliko vremena provedete u efektivnom radu? Ja nisam, jako dugo. Onda sam počeo da se pitam kad pre prođe onih osam sati rada i zašto tih osam sati uvek traje deset sati. Stvari na koje nepotrebno trošim vreme otkrio sam zapisivanjem svoje rutine. Srećom, danas je lakše pratiti vreme i učinak. Jedan od sjajnih alata je Toggl.

Jedno svedočenje na blogu ove sad već razvijene kompanije zanimljivo je jer svedoči kako Toggle može da vam pomogne da se “dovedete u red”. Ako upotrebnu vrednost nekog proizvoda posmatrate samo kroz uštedu (ili profit) koji vam donosi, pročitajte koliko novca vam softveri za praćenje vremena mogu uštedeti.

Sve u svemu, vredi ponoviti da je vreme resurs koji je ograničen. Pažljivo i pametno planiranje i korišćenje vremena podiže našu produktivnost i na poslu i u privatnom životu. Bar jednom je onaj mejl “za koji treba pet minuta”, a koji ste ostavili za petak pred kraj radnog vremena oduzeo mnogo više od pet minuta. Zato, nećete dobiti bolji savet od onoga da probate da promenite svoje navike kada je u pitanju trošenje vremena. Dajte šansu sebi, verovatno će vam se isplatiti.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *